איך לא להפסיד גולשים בפייסבוק?

 

למה זו הכותרת שבחרתי? לא כדאי לתת כותרת בסגנון "איך למשוך לקוחות לפוסטים שלנו"?

אז זהו, שכולם נותנים כותרת כזו. כולם יתנו טיפים כאלו או אחרים על איך למשוך לקוחות. אני אנסה, בפוסט המתומצת הזה, לתת לכם טיפים על איך לא להרחיק לקוחות.

 

[במקרים רבים, אם תעקבו אחר טיפים של איך למשוך לקוחות, תוכלו לאבד אותם אם תעשו את הטעויות הרשומות כאן]

 

 

נו, אז איך מרחיקים לקוחות? בקלות :-)

 

אי התאמה.

באחד הפוסטים הקודמים שלי על איך מפספסים קהל ומבזבזים כסף הצגתי את הטעות הגדולה ביותר בפרסום – חוסר התאמה בין המודעה לעמוד הנחיתה. אז כטיפ ראשון – תבצעו התאמה מלאה בין המודעה ומה שכתוב בה ומה שמציגים בה, לעמוד הנחיתה.

 

אסתטיקה של פרסום.

יש דבר כזה. ואני לא מדבר על תמונה של מעצבת או צלם, אלא על מבנה המודעה מבחינה אסתטית. הדוגמה הכי בולטת היא פוסט לינק.

כשאתם מעלים לפייסבוק קישור שמוביל לכתבה או עמוד כלשהו באינטרנט, הפוסט לא תמיד נראה טוב. וכשמשהו לא נראה טוב, הוא מפריע לנו בגלישה ומרחיק אותנו.

 

מה שמסומן באדום, זה הלינק שהעתקתי משורת הכתובות והדבקתי בפייסבוק. לאחר חצי שנייה פייסבוק מציג את הלינק עם התמונה והטקסט.

 

עכשיו, אחרי שפייסובק מציג את הקישור – ניתן וכדאי למחוק את הלינק שהדבקנו (מסומן באדום). ככה נשאר רק טקסט שאנחנו כתבנו וקישור ויזואלי יפה למאמר.

 

כשלא יודעים את זה, יוצא שמדביקים לינקים ארוכים ומכוערים שגורמים לקוראים לא לשים לב לטקסט שרשמנו ולהבריח אותם מהפוסט כולו.

 

 

אין מיקוד.

יש לכם המון מה לומר ואמרתם את הכול באותו הפוסט. לא.

תחליטו על מסר אחד בלבד שאתם רוצים להעביר לקהל שלכם. אחד בלבד.

אל תכניסו "על הדרך" ולא "ברמז" עוד מסרים. אם יש לכם מבצע על מוצר אחד, אל תכתבו שיש גם מוצר חדש. לא. ותתאמו בין התמונה למסר. 

ואתם יודעים מה יעזור לכם לשמור על מיקוד?

אסטרטגיה. ולא כזו מסובכת. שבו באיזו שבת (מוצאי שבת לשומרים מבינינו) ותחליטו – ימי ראשון פרסום מבצעים, ימי שלישי פרסום חדשות, ימי חמישי פרסום סיפורים אישיים.

או פחות עמוס:

תחילת חודש – פרסום מוצרים חדשים, אמצע חודש פרסום מבצעים, סוף חודש חיסול מלאי. כמובן שצריך להחליט לפני זה כמה פוסטים ופרסומים בשבוע או בחודש. כל עסק מקבל פעילות אחרת.

 

אי הבנה.

אם הכנתם עמוד נחיתה מתישהו, אז ודאי שמתם לב שהלינק שאתם מקבלים לעמוד הנחיתה הוא לעיתים אוסף של סימנים ואותיות לא קשורות. משהו בסגנון: https://goo.gl/TkoOFD

לא יודע מה איתכם, אבל אותי דברים כאלו מלחיצים ואני לא לוחץ על דברים כאלו.

יש כמה דרכים "לנקות" לכלוך כזה. בפרסום אורגני, הפיתרון הוא כפי שרשמתי למעלה, ברגע שהלינק מופיע בצורה ויזואלית, ניתן למחוק את הלינק הטקסטואלי.

 

 בפרסום ממומן צריך לשים לב לשלושה דברים עיקריים:

כותרת המודעה ('פנו למידע ותאום נסיעות מבחן') – נמשכת אוטומטית מעמוד הנחיתה ולכן אם אתם לא משנים אותה, מה שיופיע זה הלינק המכוער.

תיאור המודעה. (Passion is powerful) אותו דבר. אם לא תמלאו, במקרה הטוב זה יהיה ריק. במקרה הרע יופיע טקסט לא קשור ומרחיק.

קישור לאתר. (Renault.co.il) הלינק למטה הוא המקום בו ניתן "לנקות" את הלינק המכוער בעזרת פייסבוק. יש מקום שניתן להכניס כל טקסט שתרצו, שיראה כמו לינק – וזה רק לתצוגה, כלומר לא יהיה פעיל באמת.

תוכלו להכניס שם עוד טקסט שקשור לפעילות שלכם – אבל שיראה כמו לינק רשמי, למשל: www.verbis.co.il/facebook-coacing

ותזכרו – הלינק הוא לא אמיתי, אלא רק לתצוגה. הלינק האמיתי הוא האוסף אותיות המכוערות שקיבלנו (https://goo.gl/TkoOFD).

 

אז תזכרו שכמו שצריך לשים לב למה כן לעשות, צריך באותה מידה לשים לב למה לא לעשות!

עוד טיפים ותמיכה תקבלו ממני בהדרכה ותמיכה

 

 

 

Please reload

Featured Posts

מוות למסר, יחי השיחה!!!

May 1, 2016

1/1
Please reload

Recent Posts
Please reload

Archive