עשרה טיפים שצוותי דיגיטל חייבים לעצמם וללקוח


כשכיר וכפרילנס הגעתי למחלקות דיגיטל לצורך עבודה במקביל או עבודה בשיתוף. דיברתי עם מנהלים ועם עובדים והצלחתי לאסוף כמה נקודות שיתכן וכבר קיימים אצלכם, אבל אם לא - זה יכול רק לעזור. הפוסט הבא אגב, יהיה על איך לעורר את היצרתיות של הצוותים. #רק_אומר

1. תתלהבו מתוכן. יכול להיות שאתם אנשים מדהימים בביצוע וניתוח קמפיינים, אבל בסופו של יום מדובר בתוכן שמגיע לבני אדם. אם התוכן לא יצירתי ומושך באופן קבוע, הטירגוט הכי טוב וההוצאה הכי גדולה לא יעזרו. לצצות חסרה קצת יצירתיות? מרגיש שנרדם להם הסוס קצת? יש דרכים לפתור את זה.

2. טופסולוגיה. כמה שמנסים להתרחק מזה, לעיתים טפסים הם הדבר היחיד שיכול לעשות סדר בבלאגן. בקשות פיתוח מהצוות הטכני או מהמעצבים, תיקונים וכיבוי שריפות צריכים להתקיים בסדר כלשהו. ככל שתגבר כמות העבודה, הסכנה לאיבוד פיתוחים, נפילה בין הכיסאות ושכחה תגדל. תדפיסו 2-3 דפי Hardcopy לבקשות פיתוח או בקשות X ותלמדו להשתמש בהן. זה יציל אתכם בעתיד.

3. תבדקו את עצמכם. אתם הרי הלקוח הראשון של עצמכם. קחו רגע צעד לאחור ותחקרו את הפעילות שלכם כפי שהייתם חוקרים לקוח חדש. איך הבלוג שלכם נראה ולאן הוא מתקדם? האם האתר שלכם עדיין מתאים לכם כיום? מה עם התוכן? יש דיוור? אתם נמצאים חזק ברשתות החברתיות? אל תתנו לסנדלר ללכת יחף.

4. צומי ללקוח. עשו לכם הרגל לדבר עם הלקוח שלכם בלי סיבה מיוחדת. תקבעו איתו פגישה או תרימו טלפון. שיחה כזו תיתן לכם רעיונות לפעילות להמשך הדרך. אל תדברו עם הלקוחות רק כשצריך מהם אישור או עוד תקציב או אם ישנה בעיה. זה יוצר קשר לא בריא. סיבה נוספת לשיחות 'סרק' עם הלקוח היא העובדה שהלקוח שלכם הוא לא רק מקור הכנסה הוא גם מקור נטוורקינג ללקוחות חדשים. יש ללקוח קשרים. נצלו אותם.

5. לעולם אל תפסיקו ללמוד. צאו לכנסים, צפו בוובינרים, תקראו מחקרים ותנתחו טסטקייסז. בנוסף תחקרו קצת את המתחרים וגם את אלו שאתם מעריכים מאוד. תמיד יש מה ללמוד ואם אתם חושבים שלא, אז אתם בבעיה.

6. תכנון. אבל נכון. גאנט זה טוב, אבל אל תיכנסו לתכנון שנתי, פרט לחגים ומועדים. בנו לו"ז פעילות ל-90 יום קדימה. לא יותר. פחות מ-90 יום לא יצליח לבנות קו אחיד של פעילות ובלי אחידות, אין סדר. ואגב, תאפשרו גמישות ופתח לפעילות בלת"מ.

7. אם אתם יכולים (ותעשו כל מה שאתם יכולים כדי שזה יקרה), תאפשרו בין שעה לשעתיים ביום לסיעור מוחות בין חברי הצוות שלכם בכל תחום. שבו עם החבר'ה, צאו החוצה לסיבוב ברחוב, סעו כולם לבקר לקוח במשרד שלו. בקיצר, תעזבו הכול ושחררו את המחשבה.

ישנם פתרונות נוספים לעודד יצירתיות וכיווני מחשבה, איזה קטע, במקרה אני יכול לעזור לכם בזה :-). אז צרו איתי קשר כדי לתאם פגישה או סדנה כזו.

8. כנראה כבר יש לכם אחת כזו, אבל אם לא – תשיגו מערכת ניהול פרויקטים\לקוחות כלל משרדית בסגנון Meistertask ואחרי בסגנון. מדובר במערכות פשוטות, אבל שמהוות פיתרון קל, יעיל ומהיר לסיעור מוחות דיגיטלי. כל אחד מאנשי הצוות צריך גישה לכל אחד מהפרויקטים\לקוחות שלכם.

9. אנשי תוכן הם לא אנשים רגילים. הם בנוים אחרת. הרגש מאוד חזק ולכן הם דורשים יחס קצת אחר. יחס חברי מצד ההנהלה והומור בפרט מחזק נאמנות למקום עבודה ונאמנות אישית להנהלה\מנהל. מצד שני, תמורת היחס הזה צריכים לקבל חזרה מוסר עבודה. אם מישהו מאנשי הצוות ינצל את היחס הטוב, זה אומר שהוא לא מתאים לצוות ויצירתיות לא מניעה אותו. שחררו.

10. התנדבות. אם מתאפשר לכם, תנו לכל אחד מאנשי הצוות (או לכולם יחד) להתנדב במיזם קהילתי כלשהו בדיגיטל. כלומר שיתרום את ידיעותיו בלעזור לעמותות שעושות טוב. זה יחזור לעובדים כמו בומרנג – אבל בקטע טוב. זה ממלא.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now