נוכחות דיגיטלית: טיפ חשוב שיעזור לכם להימנע ממונוטוניות בתוכן ברשתות חברתיות.


תכנון קדימה הוא חובה. ניתוח פעילות זה חובה. אני רוצה לקדם 'ניתוח תוכן'. מבט לאחור כדי להתרענן ולכוון מחדש.

זה ברור שאתם טובים בשיווק דיגיטלי, אז בטוח שיש לכם תוכנית או גאנט לתקופת זמן קדימה לפעילות, לתכנים, לקידומים ועוד. על זה אין ויכוח שזה חשוב.

מה שאני רוצה זה שתעצרו לרגע ותביטו לאחור. לא על הגאנט, אלא על הפעילות שבוצעה בפועל.

קחו כמה שעות ותאספו לטבלה אחת את כלל הפעילויות שבוצעו עבורכם או עבור הלקוח שלכם.

ולא, אל תסתכלו על זה ותעברו הלאה. תאספו. קופי-פייסט. חשוב שתרכזו את הפעילויות במקום אחד וצפוף.

לאט לאט, או במקרה הפחות טוב - מהר מהר, תגלו (לא כולם כמובן) שהביצוע חוזר על עצמו ואפילו טיפה "לא מתחדש".

אולי מדובר בתמונות או סרטונים שכמעט זהים אחד לשני בעיצוב, בהעמדה או בניסוחים. אולי זה הטקסטים שמשדרים יותר מדי על אותו הגל? אולי אתם מבצעים את אותה הפעילות (למשל סקר או פרסום מבצע) לעיתים קרובות מדי?

אם תעלו פרסום "50% הנחה על כל המוצרים" יותר מדי פעמים, כבר לא ישימו לב שאתם קיימים. הסיפור על הילד שצעק זאב זאב קורה די הרבה ברשתות חברתיות. ההתחלה נראית זוהרת ומלאה בתוכן מעניין ומגניב ועם הזמן זה דועך. גם ההתלהבות וגם הרצון או היכולת למצוא כיוונים חדשים, תוכן רענן או בכלל כיוון חדש.

אל תדאגו. אתם לא לבד.

כשנמצאים עמוק בעבודה, קשה לראות את התמונה הגדולה. קשה לזוז קצת אחרוה ולהביט על הכול מלמעלה. לכן העצירה הזו לרטרוספקטיבה היא חיונית.

היא חיונית לא רק כדי לראות אם עשיתם טוב או לא, אלא בעיקר ללמוד מזה. אחרי ניתוח טוב של העבר, תוכלו לתקן או לייצר גאנט עתידי טוב בהרבה.

מה שאני מאוד אוהב במבט רטרוספקטיבי הוא העובדה שזה לעולם לא נגמר. כלומר בכל פעם שתביטו שלושה חודשים אחורה תוכלו למצוא שיפורים. תמיד. ואם לא מצאתם, אז משהו לא נכון בניתוח שלכם. והבעיה היא כנראה ביצירתיות. אני לא מתכוון ליצירתיות בחשיבה פרסומית או שיווקית אלא ליצירתיות בניתוח ובחשיבה לאחור. גם כשמנתחים מצבים ונתונים חשוב להיות יצירתי ולנסות לזהות מגמות שלא בולטות לעין.

למשל אינסטגרם. בגלל שמדובר ברשת חברתית המבוססת ויז'ואל, היה ניתן לחשוב שמרבית המשתמשים יהיו נשים, אך מתברר שרק 55% מהמשתמשים הם נשים. האם גברים השתחררו והפכו לאייקוני אופנה ועיצוב הבית? לא. בניתוח יצירתי התגלה שאמנם 55% מהרשומים הם נשים, אך מעל 80% מהמפרסמים באינסטגרם הם נשים. כלומר ישנם גברים רבים הרשומים אך לא מפרסמים דבר. והסיבה? מציצנות גברית בסיסית. הם שם כדי להסתכל על נשים שמעלות תמונות וסרטונים.

איך המידע הזה תורם לטקסט שלי? רציתי להראות לכם איך ניתוח יצירתי יכול להוביל לפתרונות יצירתיים. ללא בסיס המידע שהתקבל בעקבות ניתוח ומבט יצירתי על העבר, לא ניתן היה לייצר פרסום לגברים המבוסס על צפייה בלבד ללא צורך שהם יעלו דבר. ניסיונות עבר בהם ביקשו מגברים לעלות תמונות כשלו.

כשאתם מביטים אחורה ומנתחים את המידע שאספתם, תוכלו לגלות מקומות בהן תוכלו לתקוף שוב.

מכרה שלי בעלת מרפאת שיניים (היא לא הרופאה, אלא רק הבעלים ואחראית על השיווק). היא פנתה אליי כש"נגמרו לה הרעיונות" ולא היתה תגובה מהקהילה שהיא אספה בפייסבוק למרפאת השיניים שלה.

כשניתחנו במבט לאחור את הפעילות שלה ראינו שרוב הפעילות עסקה המון ברגש הפחד מרופא שיניים. דרכי התמודדות, טיפים לשימוש לפני ההגעה ועוד.

זיהינו את המגמה בפעילות שלה ומתוך זה הבנו מה חסר. עמוד הפייסבוק עסק בשלילי כמעט בלבד. כלומר איך להתעסק עם תחשות פחד. העמוד לא קידם תחושות חיוביות, אלא רק עסק באיך להתמודד עם השליליות.

את זה החלטנו לשנות. החלטנו לבנות תוכנית קדימה שכוללת תנועה איטית אך מתמידה לכיוון עיסוק בחיובי.

נגענו בנושאים כמו השפעת תוצאות הטיפול על חיי בני אדם, איך חיוך טוב משפיע על עסקים וחיי חברה ועוד נושאים שנוגעים בחשיבה חיובית. לא הזנחנו את נושא ההתמודדות עם הפחד ולא הזנחנו פרסום מבצעים והנחות, פשוט בנינו מחדש תמהיל נכון וחיובי. העיסוק בחיובי השפיע כמובן גם על בחירת התמונות, על סגנון הכתיבה, על היחס ללקוחות ומגיבים בעמוד ועוד.

כלומר ניתוח נתונים הוא לא רק בדיקת תוצאות ושיפור פרסום, אלא הבנה של מגמות, זיהוי נקודות תורפה ונושאים לטיפול. אנליטיקס זה טוב, אבל השיפור יבוא לא רק ממיקוד הטירגוט, אלא גם משיפור ומיקוד התוכן.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now