אמ;לקתי: נתונים על לייקים, מכירות ומה שבינהם


חברת Sprout Social היא חברת דיגיטל ותוכן חברתי שביצעה סקר של מעל אלף בני אדם בכל תחום הרשתות החברתיות ואיך המותגים משתמשים ברשת החברתית.

לקחתי את הנתונים הכי מעניינים שם והוספתי "מה ניתן לעשות" משלי לאחר כל נתון. אתם כמובן יכולים להוציא מזה מסקנות שיתאימו לכם.

אה, וכן ,הלינק לסקר המלא בסוף הטקסט.

*הנתון: 71% מהנשאלים הפסיקו לעקוב אחר מותג (כלומר פעולה אקטיבית של ביטול לייק) בגלל שהם חשו 'מבוכה'. אם בגלל יציאה סקסיסטית, מינית מדי, הומור שחור מדי ועוד פרות קדושות שלקחו אותם צעד אחד קדימה 'מדי'.

מה ניתן לעשות: אסטרטגיית תוכן חברתי. להבין מי הקהל העיקרי, להבין איך מדברים איתו ומה סביבתו, ולתכנן גאנט לתקופה ארוכה קדימה. עכשיו לאפשר ל'נציג' הלקוח שלכם לעבור על הכול. בנוסף, לתת ל'נציג' של אותו הקהל לעבור על הכול. וכן, ללכת על השמרני ביותר. תזכרו, הומור הוא סוביקטיבי. תל אביב היא אכן מדינה אחרת בהשוואה לפריפריה.

****

*הנתון: 75% מהנשאלים רכשו מוצר או שרות בגלל שראו אותו/קראו עליו ברשתות חברתיות (לא בפרסום אלא באורגני).

מה ניתן לעשות: אסטרטגיית תוכן במטרה של קידום המוצר או שרות. למשל להשתמש בלקוחות מרוצים, ביקורות, שימושים למוצר שלכם ועוד – להשתמש בתוכן גולשים! לבקש מהם להעלות תוכן לעמוד עם ולגבי המוצר/שרות.

****

*הנתון: 57% מהנשאלים ירכשו מוצר או שרות ממותג שאחריו הם עוקבים. 86% מהנשאלים היו רוצים לעקוב ואכן עוקבים אחר מותגים.

מה ניתן לעשות: לתת סיבה לגולשים לעקוב אחריכם. תחזרו לבסיס ותייצרו תוכן ושיחה עם הגולשים שלכם.

****

הנתון: 57% מתעצבנים על כמות הפרסום הממומן על ידי מותגים.

מה ניתן לעשות: ללמוד את הקהל ואת ייחסו לפרסומים. תלכו אחורה, תראו מה עבד וקדמו רק את הסוג שעבד. נסו לשחק עם כמות הפרסומים כדי לא לייצר ירידה בהצלחה. ולא – לא כל פרסום הוא פרסום טוב. את זה אמרו בימים שלא ניתן היה למדוד.

****

הנתון: 41% יעזבו מותג אם לא ימצאו אצלו תוכן רלוונטי וערך מוסף.

מה ניתן לעשות: להוציא את האצבע מהתחת (Excuse my French), ולהתחיל לזפק תוכן איכותי שהוא ערך מוסף ללקוח. לגרום ללקוח להרגיש שהוא מקבל ממך משהו.

****

הנתון: 38% לא אוהבים שימוש בסלנג ומשחקי מילים "קולים". ו-32% לא אוהבים מותגים שמנסים להיות מצחיקים.

מה ניתן לעשות: כמו שכבר כתבתי, אתם לא כותבים עבורכם. לא תאם ולא החברים שלכם הם הקהל. תלמדו את הקהל. תבינו את הסביבה של הקהל, את תחומי העניין, את סוג השפה ואז תכננו גאנט לתקפוה ארוכה ותנו לאנשים שהם לא כמוכם לעבור על זה.

ושוב – הומור הוא סובייקטיבי. אל תנסו ללכת לשם. גם אלי יאצפן לא מצחיק את כולם.

למחקר עצמו:

http://sproutsocial.com/insights/data/q3-2016/

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now