חשוב לפרסם נכון, אבל אסור לשכוח תוכן טוב


לדעת לפרסם בפייסבוק ולשחות בכל תחום ה-PPC, זו יכולת מרשימה אם עושים זאת נכון ויעיל. אבל זה לא אומר שצריך לשכוח את הבסיס האמיתי לפרסום – התוכן.

אם התוכן לא מכוון, לא נכון, לא פוגע – "הלך הכסף".

לסיכום

את הטקסט תנו לאיש תוכן מיומן לכתוב. את הביצוע – תנו למומחי הפרפורמנס

אביא כאן כמה דוגמאות שפשוט עלו לי בחמש דקות של גלישה.

דוגמא אחת רחוקה מיעילות, אחת יותר מדי יעילה, והשאר – ליד. כמעט ונוגעות.

אני אמנם לא המשיח בתחום, אבל אחרי כמה שנים טובות בתוכן, אני מרשה לעצמי להעיר כמה הערות.

1. אוויס.

מה יש: נתחיל במודעה משעממת. לא תופסת את העין. לא מעבירה שום מסר. לא מתזכרת דבר. לא גורמת לגולש לרצות ללחוץ. זו מודעה שנמצאת שם כי "יש תקציב פרסום וצריך לנצל". וככה זה נראה.

מה היה אפשר לעשות: נתחיל בתמונה של משפחה בחו"ל. נמשיך במחיר אטרקטיבי כלשהו. נוסיף טקסט קצת יותר מושך ומכוון. כרגע הטקסט מאוד מעורפל ומאוד מאוד כללי. אפילו "מחירי רצפה לשבועיים הקרובים" היה יכול להניע גולשים ללחיצה.

2. 3M

מה יש: הנה מודעה שעובדת כמעט יפה, כי הבעיה העיקרית היא שהגולשים לא יודעים על איזה מוצרים מדובר.

גולשים לא יודעים מי זו 3M ומה הקשר שלה למוצרי שיניים והגיינת הפה.

מה היה אפשר לעשות: תמונה של המוצר, איזכור של כמה מוצרים עיקריים, אולי לרשום לאיזה סוג קהל מדובר (בעלי תותבות, בעלי גשר וכו'). רוצים שגולש ישאיר פרטים? תסבירו לו מי אתם.

3. לאומי קארד

מה יש: דוגמה טובה למודעה טובה. מעט תוכן שמעביר המון. אנשים קונים ברשת ומכירים את החנויות האלו. המודעה שואלת אותי ו"מכריחה" אותי לרצות לענות. המשפט בתחתית יגרום לי לרצות ללחוץ, כי כל אדם רוצה להיות חלק מקבוצה שלא עובדים עליה ולכן ביקורות גולשים הם דבר מבוקש.

מה היה אפשר לעשות: לא הרבה יותר.

4. סאן וויי

מה יש: מודעה קצת לא מכוונת. אם כל חובב גלישה יודע משהו, לא צריך להגיד לו את זה שוב. או שאל תרשמו "כל חובב גלישה יודע...".

בנוסף, אדם לא צריך שיכתבו בטקסט מה יש בתמונה. ואם כן, תעשו את זה בהומור.

החוזקה שלכם זה ההגנה מהשמש. החוזקה הזו מתחבאת לה בסוף המשפט השני.

מצד שני החוזקה כן מופיעה במשפט התחתון, אבל משם העלמתם את הגלישה ורשמתם חולצת ים. איפה הגלישה נעלמה? ואיפה המכנס?

מה היה אפשר לעשות: למקד מסר – בגדי גלישה נגד שמש. להשתמש במונח אחיד – או חולצת ים נגד שמש, או בגדי גלישה נגד שמש.

למקד את התוכן – להבין למי כותבים. אם לגולשים, תתחילו ב"אתם יודעים..." אם ל"אנשים רגילים" אל תרשמו "חובב גלישה". אנשים רוצים מה שיש למקצוענים לא לחובבים.

5. הייסנס

מה יש: מודעה עם מידע נכון ושמיש. הבעיה היחידה – שימוש כפול במידע. חלק מהמידע כבר מופיע בתמונה, לא צריך לחזור עליו. זה גורם לעומס ויז'ואלי עם חוסר חשק לעבור על כל הטקסט ואז משהו יתפספס.

מה היה אפשר לעשות: או לנצל יותר שטח תמונה לויז'ואלים אחרים, או להמעיט בתוכן הכתוב למעלה.

6. עיצוב ממוקד מטרה.

מה יש: שימוש נכון בטקסט ומאוד נכון בויז'ואל. הטקס שואל וגורם לי לרצות לענות. הם נותנים את השאלה ואת הפתרון בטקסט קצר וקולע. הויז'ואל אומר בדיוק את מה שהטקסט אומר. והמודעה נותנת לנו משהו בחינם. לא שווה?

מה היה אפשר לעשות: לא רואה משהו נוסף.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now