הנגשת המסר חשובה כמו המסר עצמו


דע את הקהל שלך גם כשהתוכן מעולה, והמדיה טובה, יש מיליוני צפיות וכולם צוחקים, נהנים ומתפאלים, המסר לא תמיד יעבור.

כשיש לכם מסר להעביר אתם צריכים לדעת מי הקהל ואיך להגיש לו את המסר. יש פספוס בהנגשת המסר. כיום רואים את זה במקומות רבים כשמשרדי הפרסום ועובדיהם נמצאים בתל אביב ואילו הקהל שצריך לקבל את המסר לא חי בתל אביב ולא מבין את הסלנג או את הגישה התל אביבית. כבר כתבתי פוסט על הבעיה של אנשי מקצוע "תל אביביים". כמובן שכתבתי את זה בהקצנה, אך זה היה חשוב כדי שיבינו את הבעיה.

לעיתים משרדי הפרסום שוכחים את הקהל ומוכרים קמפיין שלם ללקוח עצמו - הנהלה של חברה כלשהי שגם היא לא הקהל של המסר.

לפני שנים רבות יצא לי לראיין להקת רוק (The Rasmus) שעשתה המון רעש עם המוזיקה שלה. כששאלתי אותם איך הם יודעים שהשיר יצליח, ענה לי אחד מחברי הלהקה שהם משמיעים את השיר החדש בפני ההורים שלהם ואם ההורים יוצאים מזועזעים ואומרים שזה שיר גרוע - אז הלהקה יודעת שהשיר יצליח.

לפני כמה שנים עלה קמפיין של משרד האוצר למענק מס הכנסה שלילי. הקהל היה כמובן מהעשירונים התחתונים יותר בחברה הישראלית. משרד הפרסום בחר באלי יצפאן, דמות אהובה על ידי מרבית האוכלוסיה ובינהם גם קהל היעד למס הכנסה שלילי. הקונספט היה נכון; להביא את אלי יצפאן בפני עובד או עובדת עם שכר נמוך ולהעלות את המודעות שלהם בנושא המענק.

הבעיה? ההנגשה היתה לגמרי לא מתאימה. הפרסומת רצה במהירות מטורפת (כמו אלי יצפאן), הטקסטים לא תמיד היו קשורים זה לזה (כדי לייצר הומור), מה שיצר בסופו של דבר בלבול בקרב הקהל. כולם כמובן צחקו כי אלי יצפאן מצחיק והטקסט היה מצחיק והרבה אנשים זכרו את הפרסומת, אבל לא זכרו מה הוא ניסה להגיד ולכן המסר לא עבר. ההנגשה לא התאימה לקהל.

מדובר בנושא מאוד חשוב לאותו קהל יעד ומדובר בנושא טכני וממשלתי שנתפס על ידם כמסובך. הפרסומת רצה במהירות כפי שרק אלי יצפאן יכול והם העבירו המון המון מסרים בזמן מאוד קצר ולכן המסר פוספס. לצפיה בפרסומת לחצו כאן.

משרד הפרסום ואנשי האוצר אהבו כי הם לא הבינו את הקהל ונהנו מאלי יצפאן עושה צחוקים.

מסר שמונגש נכון מספק כמה שיותר מידע בדרך הקצרה ביותר ואם יש הנעה לפעולה, אז זה גם חלק מההנגשה.

הנה דוגמא להנגשה מתאימה לחנות שעשיתי עבור נציגות קסיו בארץ;

מעט טקסט, שימוש באייקונים, הדגשת מה שחשוב ותמונות גדולות. השלטים האלו מופנים גם לקהל הרוכשים, אך גם למוכרים. עם מאות המוצרים שיש בחנות, אין סיכוי שיזכרו מה טוב בשעון א' לעומת שעון ב' ולכן המודעות הקטנות הללו משרתים גם אותם.

ההנגשה הזו לא מבזבזת זמן למוכר שצריך להסביר ולא מבזבזת זמן ללקוח שצריך לנבור בהררי מידע טכני.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now