ניצול נכון של רשתות חברתיות. תוכן, תוכן ושרות.

לסיכום:

כמו השיר 'לכל איש יש שם', אז 'לכל חברה יש תוכן'. יש אנשים בעולם הזה שיודעים להפוך תוכן משעמם לדבר מעניין. תמצאו אותם. מספיק מחקרים הראו שערך מוסף "חינמי" שמסופק ללקוח מגביר אמינות כלפי המותג, נאמנות כלפי המותג ורכישה חוזרת גם אם… ושימו לב לזה… גם אם המחיר גבוה יותר מהמתחרים. ולמה? כי כיום, עם שלל האפשרויות לקנייה, מה שמבדיל בין מותגים/רשתות/חנויות זה השרות. ושרות זה לא רק לדעת להחליף מוצר פגום.

שרות זו התנהלות כוללת שמשדרת משהו ללקוח קיים ופוטנציאלי.

ברשתות החברתיות שרות טוב עוזר ללקוח קיים, אך מושך גם לקוחות פוטנציאלים. ברשתות חברתיות גולשים מחפשים תוכן. ותוכן זה הכול. תוכן זה מידע שיכול להועיל ללקוח לפני, בזמן או אחרי רכישה. פרסום זה מעולה, אבל פרסום יהיה אפקטיבי רק אם התוכן שהוא מקדם יכול להועיל ללקוח.

תחשבו רגע – מה גורם לכם להיכנס לחנות שלא תכננתם להיכנס אליה? יש שתי סיבות עיקריות שבגינן אנשים נכנסים לחנות שלא תכננו להיכנס אליה: – מדבקות בסגנון "כל החנות 50%" או " מבצע 1+1" – חלון ראווה בעיצוב מושך / ייחודי

ישנן, כמובן, עוד סיבות כמו למשל פתאום להיזכר שצריך משהו, או פתאום להיזכר לקנות משהו לחבר או בן משפחה. שתי הסיבות העיקריות מקורן ב… ניחשתם נכון – תוכן. בהמשך (לא עוד הרבה) יש רשימה מסודרת של דוגמאות תוכן שיתרמו ללקוח שלכם.

ואיך חנות ברחוב קשורה לרשתות חברתיות? אז כמו שכתבתי הרבה פעמים – אם אתם מבינים רשתות חברתיות כמו שצריך, רשתות חברתיות הן חלון הראווה של העסק. רשתות חברתיות הן לא – ואני חוזר, לא עוד שטח פרסום. בעולם הרשתות החברתיות המושג חלון ראווה הוא לא "הצגת המוצר/מותג/שרות", אלא חלון ראווה לגבי ההתנהלות הכוללת שלכם – יצירת אמון.

אם תיקחו את המודעה שפרסמתם בעיתון המקומי ותכניסו לעמוד הרשתות החברתיות אז פספסתם את המהות של הרשתות החברתיות. זה לא ערך מוסף. אני לא פוסל פרסום ברשת החברתית, ההפך. מה שאני פוסל זה שימוש ברשתות חברתיות לצורך פרסום בלבד.

אז מי אתם ברשתות החברתיות? אתם צריכים להחליט מה אתם רוצים להשיג דרך הרשתות החברתיות. בסקר שנערך בארה"ב באמצע 2014, שמו לב לשינוי אצל מנהלי השיווק החברתי. כשהם נכנסו לעולם החברתי שנים קודם, כל מה שהם רצו זה למכור עוד, להשיג עוד לידים ולהפוך לייקים לכסף. עם הזמן הם הבינו שרשתות חברתיות זה לא המקום לזה. הם זיהו אצל הקהל צורך אחר מקבלת מידע. הם זיהו קהל שצמא לשיחה. צמא להתקרבות למותג. הסקרים הציגו באופן ברור שמותגים שהמשיכו בדרכם הישנה לשלוח מסרים ברשתות החברתיות כמו שהם היו שולחים בעיתון, בטלוויזיה או בבאנרים באינטרנט – איבדו קהל, איבדו אמון ובעיקר – איבדו הכנסות.

השינוי שהם הבינו שצריך להתבצע הוא שרשתות חברתיות זה המקום לפעילות ארוכת טווח שמטרתה העיקרית – הגברת הנאמנות, האמינות והתדמית. מה שכמובן יוצר בסופו של דבר מכירות, אך לא בטווח הקצר. גם פה, אני לא פוסל. אפשר לייצר לידים. אפשר למכור עוד ואפשר לייצר כסף מלייקים. הכול אפשרי, אבל כמו בדיאטה - הכול במידה. אם אתם רק עושים פעולות כאלו, הפגיעה תיעשה. זה כבר הוכח. אין בעיה לעשות את זה כשזה חלק מתוך אסטרטגיה שלמה של בניית אמון ותדמית, אבל לא כשזה הדבר היחיד שאתם עושים ברשת החברתית.

ידע זה כוח. לקוח (בעיקר אצלנו בארץ) מרגיש שמנסים להסתיר ממנו מידע כל הזמן. אם תנגישו את כל המידע עבור הלקוח, זה יכול לשנות את הגישה שלו אליכם ב-180 מעלות. התוכן קיים בחברה שלכם (או בראש שלכם), אתם רק צריכים לדעת איך להשתמש בו. לא צריך להמציא מחדש שום דבר. לא צריך להעתיק או להשתמש בשיטות מורכבות – כל מה שאתם צריכים זה לתרגם את הידע שלכם ואת התוכן שלכם לשפה מתאימה לרשתות חברתיות. אם אתם לא מצליחים בזה, קחו מישהו (סתם זורק... אולי אותי?) ואם המישהו הזה לא יוצר שינוי – תחליפו.

נ.ב – השינוי לא יקרה בין לילה ולא יקרה ללא פרסום. חייבים לפרסם ברשתות חברתיות בתשלום, אך כיום זה עדיין תשלום יחסית נמוך. צריך לתת לקהל שלכם לדעת שאתם קיימים ברשתות חברתיות ויותר חשוב – לדעת שאתם פעילים ברשתות החברתיות.

אז על איזה תוכן מדובר? הנה כמה דוגמאות פשוטות בשליפה;

תוכן "יבש". -פרטי יצירת קשר מכל הסוגים + מפת הגעה עם קישור ל-Waze למשל.

-הוראות הפעלה למוצר. -הוראות תחזוקה / טיפול / ניקיון. -מדיניות החזרת / החלפת מוצרים. -מיקום חנויות / מעבדות וכו'

תוכן ערך מוסף -טיפים לשימוש נכון -מה קורה בעולם בתחום הזה -איך להימנע מבעיות -סיפור מקרה (איך נמנע אסון / איך הצלתי את הרכב בעזרת בלה בלה בלה) -מבצעים ייחודיים לחברים ברשתות החברתיות -יצירת שיחה עם הלקוח – "מה אתם חושבים על…" / איך אתם משתמשים במוצר? / מה הטיפ שלכם? צלמו ושתפו וכו' -שיתוף הקהל ב"החלטות" של המותג (במידת האפשר). למשל לבחור בין כמה רעיונות למבצעים / לבחור צבעים לדגם חדש ועוד -תגובות פומביות להערות / תלונות / בקשות ועוד. (ולהימנע מתשובות לקוניות וקבועות כמה שאפשר) -תמונות מזמן העבודה / פעילות / שרות וכו' -טסטימוניאלז. פרסום מכתבי תודה מלקוחות (עדיפות לוידאו)

יש עוד המון תוכן לשתף ואני בטוח שעם הזמן כבר תוכלו להבין לבד מה עובד יותר ומה אפשר לעשות ברשת החברתית.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now