חמישה תירוצים ל-"אין לי עמוד עיסקי בפייסבוק" והפרכתם.


עכשיו אני עומד לנפץ את כל החששות והתירוצים מהקמת עמוד עיסקי. בואו נתחיל. אין לנו הרבה זמן. בכל מקרה, למרות שאני תומך שכל אחד מכם יעשה את הקידום בעצמו, על כל הסעיפים יש גם פיתרון אחר שמופיע כאן בסוף - אני :-).

1. לא מבינ/ה למה צריך עמוד עיסקי

תחשבו על פייסבוק כדלפק של חנות טמבוריה שכונתית. כשאתם נכנסים לחנות, אתם רואים את המוכר, שאני קורא לו אביגדור, מסביר לאחד הלקוחות על מקדחה חדשה עם שואב אבק צמוד שהגיע מגרמניה, ללקוח אחר הוא מסביר איך לשים אפוקסי וללקוח שלישי הוא מסביר על ההבדלים בין וילון אמבטיה עשוי ניילון לאחד שעשוי בד.

אביגדור נותן ללקוחות שלו לא רק מוצרים, אלא גם ערך מוסף. ההתנהגות של אביגדור מגבירה את הנאמנות אליו ולחנות שלו, מחזקת את האמינות שלו מולכם ומציגה אותו כמומחה בתחום.

איש מקצוע כמו אביגדור לא עוזבים והולכים לקנות באייס או הום סנטר, גם אם יש שם מוצרים זולים.

אתם תמשיכו לקנות אצלו ואפילו תמליצו עליו לאחרים.

זה עמוד עיסקי וזה מה שהוא יכול לעשות לכם.

2. אין לי זמן להתעסק בזה

כשמכינים מה שצריך מראש, הקמת עמוד עיסקי לוקח חמש דקות. באמת. מדדתי.

התעסקות שוטפת עם עמוד עיסקי לוקחת פחות מחמש דקות ביום. פחות מחמש. גם את זה מדדתי.

מה זה בעצם התעסקות שוטפת בעמוד פייסבוק עיסקי?

  1. לבדוק אם מישהו שלח לכם הודעה פרטית, או אם הגיבו לכם על תוכן שהעלתם. כלומר אתם מחפשים אחר לקוחות פוטנציאלים (או לקוחות חוזרים).

  2. להעלות מידע לעמוד לפחות פעם בשבוע, ולשתף את זה בעמוד הפרטי שלכם ובקבוצות של האזור. לגבי איזה סוג פוסטים ואיך, זה פוסט אחר שיעלה בקרוב. תעקבו אחר העמוד שלי ותקבלו עוד מידע שיעזור לכם.

ולא, לא צריך כל יום להיכנס לפייסבוק העיסקי שלכם. כדאי, אבל לא חובה.

עוד דרך לפתור את בעיית הזמן: קחו פחות משעה אחת במוצאי שבת ותוכלו לסגור לכם את הפינה של העמוד העיסקי לחודש קדימה לפחות, על ידי תיזמון פוסטים קדימה לפי תאריך ושעה.

אפשר להחזיק עמוד עיסקי גם ללא פעילות בכלל. לא כדאי, אבל אפשר. אבל, אתם צריכים לדאוג שהעמוד יהיה מעודכן במידע הנכון והעדכני ביותר:

  • פרטי התקשרות – טלפון, אימייל וכתובת (אם יש).

  • טקסט ו/או תמונות/סרטונים של השרות/מוצר שלכם.

כל ההכנה הזו יכולה לקחת רבע שעה אם אתם איטיים במיוחד. הסיבה לזה היא שפייסבוק הופך למנוע חיפוש ולכן כשיחפשו את המקצוע/שם שלך יוכלו למצוא את המידע העדכני בפייסבוק.

3. אני לא צריך את זה

פייסבוק טוב להגדלת מעגל הלקוחות שלכם. הוא טוב. תאמינו.

אז אולי אתם כרגע מסודרים מבחינת עבודה, כסף ולקוחות ובאמת התעסקות בפייסבוק כרגע תקועה לכם כמו סוכר שהתקשה בצנצנת, אבל אתם יודעים טוב כמוני – פעם למעלה ופעם למטה. שימוש נכון (וקצר בזמן) בפייסבוק יכול לגרום ל"פעם למעלה" להיות הרבה יותר ארוך ול"פעם למטה" להיות מאוד קצר.

כל שיטת ה"פה לאוזן" שהייתם רגילים אליה נכנסה לפייסבוק וכדאי שגם אתם תהיו שם.

אם אתם לא מקימים דף עיסקי כי יש לכם עמוד פרטי איתו אתם עובדים, אז אתם בבעיה. פייסבוק מפעילה מערך שיטור שתפקידו לזהות עמודים כאלו ואז הם סוגרים אותם. ככה תאבדו את כל מי שאספתם לעמוד.

אתם יכולים לבצע המרה מעמוד פרטי לעמוד עיסקי וכך להמשיך לעבוד.

עם עמוד עיסקי יש לכם הרבה יותר כלים לעבוד כעסק וכמפרסם.

[לא בא לכם טוב? תמיד אפשר למחוק את העמוד או להסתיר אותו עד שיתחשק לכם.]

4. לא מבינ/ה בפייסבוק הזה

אתם לא צריכים להבין ב'פייסבוק הזה'. אתם צריכים לדעת איך לנצל אותו.

פייסבוק רוצה את הכסף שלכם. הוא לא מסתיר את זה. כדי שיוכל לקבל יותר כסף מיותר לקוחות, פייסבוק עשו את תהליך הפרסום ותהליך השימוש בעמוד עיסקי מאוד פשוט ולא מסובך בכלל. אז יאללה, לעסק. או יותר נכון, יאללה, לעיסקי.

אגב, גם אם אין לכם פייסבוק פרטי כי אתם "לא מבינים בפייסבוק הזה", כדאי שיהיה לכם עמוד עיסקי כי העסק חשוב יותר.

5. אין לי מה לכתוב

אין דבר כזה.

אם חבר או קרוב משפחה שואל אתכם שאלה בעולם המקצועי שלכם ואתם עונים לו – זה תוכן. אם אדם אחד שאל, תהיו בטוחים שיש עוד המון אנשים שירצו לדעת.

"אבל כל אחד יכול לדעת, שיחפשו בגוגל" אתם בטח אומרים לעצמכם. אז על הנייר זה נכון, אבל אנשים יעדיפו לשלם קצת יותר למי שמבין בתחום (אתם) במקום להתעסק עם זה בעצמם. ככה זה, שכל אחד יעשה מה שהוא טוב בו.

אני בטוח שבתחום שלכם יש חדשות, חידושים, לקוחות חדשים, מוצרים מוגמרים, מבצעים, הנחות, ארועים בעולם ועוד המון מידע. כל זה – תוכן. שאלו אתכם שאלות? זה תוכן. אתם נתקלים בעבודה חובבנית? הפיתרון שלכם זה תוכן. אתם בתחום העיצוב? בנייה? גינון? קבלן או כל מה שקושר לבית? כל תמונה של 'לפני ואחרי' זה תוכן מעולה שיקדם אתכם.

[בקיצור – תמיד יש מה לכתוב – גם אם זה משפט אחד או תמונה אחת.]

קצת עליי ב-86 מילים

לעסקים קטנים ועצמאיים אני מבצע הדרכות אישות או קבוצתיות בפייסבוק לעסקים, בהתמקדות על העסק עצמו ולא בהרצאה כללית. בהדרכה אנחנו מבצעים תהליך מלא של מה שאתם צריכים:

  • הקמת עמוד עיסקי (או שיפור הקיים) בצורה הכי אפקטיבית.

  • הדרכת 'מה אפשר וצריך לכתוב' בעמוד עיסקי.

  • תהליך קידום ממומן מתחילתו ועד סופו.

  • ועוד.

בכל הדרכה מקבלים המון טיפים ומידע וכלים להמשך הדרך.

בסוף ההדרכה יקרו שני דברים:

  1. אתם תדעו מה לעשות בעצמכם ואיך לעשות את זה!

  2. תוכלו לדעת שלא עובדים עליכם ודורשים סכומים מוגזמים חודשיים על תחזוקת העמוד.

www.verbis.co.il

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now