Content, Marketing & People

Search
  • נמרוד גנצרסקי ורביס

אסטרטגיית תוכן. מה? מי? ואיך?


וידאו, טקסט, הוראות הפעלה, ספרות טכנית, תמונות, צבעים, אותיות ומה לא. זה הכול תוכן.

תוכן יכול לפגוע אם יש יותר מדי ממנו. כמו כולסטרול

.

אין צורך להיפגע אם תבינו שתוכן זה מוצר.

ככה צריך לגשת אליו, ככה צריך להתייחס אליו וככה צריך להשתמש בו.

המוצר מכיל בתוכו המון "חלקים", אך בסופו של דבר משתמשים בתוכן להגדלת הכנסה והקטנת הוצאות כמו שמשתמשים בכל מוצר או שרות שלכם.

אסטרטגיה נכונה של תוכן זהה לאסטרטגיה של מוצר. התוכן נולד כשהוא מופיע באסטרטגיה השיווקית הכוללת.

בפועל, חברות מסחריות ישראליות מתייחסות לתוכן כאל הכבשה השחורה של המשפחה. משהו שהוא "נחמד" ולא יותר. כשהיחס אל משהו הוא "נחמד שיש", כך גם התועלת שלו. אם בכלל.

אל תוכן צריך להתייחס כאל מוצר לכל דבר. עם אסטרטגיה, עם מטרות, יעדים, ולא לשכוח - עם השקעה וכוח אדם.

אגב, שימוש נכון בתוכן כבר הוכח שלא רק מגדיל הכנסות, אלא גם מקטין הוצאות. ההבדל היחיד הוא שמדובר בתהליך ולא בעכשיו לעכשיו.

אסייג ואומר שניתן כמובן לקיים פעילות פרסומית ממומנת מסיבית (פרסום) ואז ליהנות מאינטראקציה של 'מעכשיו לעכשיו', אבל אתם מאבדים את כל מה שקהילה יכולה לספק למותג שלכם. וזה הרבה יותר מרכישות שהתקיימו בעקבות המודעה.

למה אסטרטגיית תוכן?

כפי שכבר כתבתי, השיטה המיושנת של שיווק מסר (החברה מדברת, הלקוח מקשיב) כבר לא תקפה. האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט שינו את כל האינטראקציה בין הלקוח לחברה ומתוך זה נולד שיווק השיחה. החברה כבר לא אמורה להעביר מסרים ללקוח אלא לשוחח איתו. התוכן חייב להיות ערך מוסף אמיתי. התוכן חייב לעזור ללקוח, והלקוח, מצידו, יחזיר נאמנות למותג.

מחקרים הראו שמעל 60% ממשתמשי פייסבוק למשל, יסכימו כן לקבל פירסום, אך כשזה בא מחברה אמינה וכשהתוכן מעניין, כלומר ערך מוסף. כשזה קורה, הלקוח לא רק יחזור לקנות אצלכם, הוא גם ימליץ עליכם.

הקטנת ההוצאות מתבטאת בהקטנת שעות פילות פיזית של עובדים בחברה. למשל שרות לקוחות, טלפניות ופקידות. כשהלקוח מקבל את התוכן שהוא צריך דרך ערוצי תוכן ורשתות חברתיות, הוא כבר לא יצטרך את שרות הלקוחות האנושי.

כשלקוח יקבל מענה טכני לאופי שימוש או פיתרון תקלות, הוא יפחית עומס ושעות עבודה על השרות הטכני. הרי להגיד ללקוח 'לנתק מהחשמל לספור עד עשר ולהחזיר' אפשר גם בפייסבוק.

מה עוד שכיום יש התגברות בתחום הבוטים שאמורים לספק מענה הרבה יותר מגוון ללקוח.

מה כוללת אסטרטגיית תוכן

1. מה אתם רוצים להשיג?

חשוב לזכור שאסטרטגיית תוכן היא חלק מהאסטרטגיה הכללית של החברה ונובעת ממנה ו/או תומכת בה. לכן אי אפשר להשליך את אותם קריטריונים על רשתות חברתיות. צריך להיות ספציפיים ולכן השאלה היותר מדויקת היא "מה אתם רוצים שהתוכן ישיג לכם?"

2. אל מי אתם רוצים להגיע?

זיהוי נכון של הקהל הוא אחד הדברים החשובים ביותר, אם לא החשוב ביותר בהצלחה של אסטרטגיית תוכן (וכמובן באסטרטגיה הכוללת). כשמזהים נכון את הקהל שאליו יופנה התוכן, שאר השלבים נעשים קלים יותר.

3. על מה אתם רוצים לדוחח?

זה הזמן לבדוק איזה תוכן יש לכם ומה נדרש לייצר. תזכרו שיש לכם המון תוכן גם אם אתם לא מודעים אליו. הוראות הפעלת שלט טלוויזיה זה תוכן. הוראות הגעה למשרדים זה תוכן. עליכם ליצור רשימת מלאי של תוכן אופטימלי: פוסטים, כתבות, בלוג, וידאו, הרצאות (וובינר), הרצאות לייב, דפים טכנים, אינפוגרפיקס וכו'

4. איך תגיעו אליהם?

זה המקום לנתח את כל המקומות (הדיגיטליים) בהם נמצא הקהל שלכם. איפה הוא נמצא ומתי (פייסבוק?) ואיך אתם יכולים להיכנס לאותם מקומות באופן אורגני ובאופן ממומן.

5. מי אתם?

נוכחות דיגיטלית חייבת אופי. כדי לשדר את כל התוכן שלכם ולהיות אמינים בדרך, המותג שלכם בתוכן חייב לקבל סגנון אופי מוגדר. תחליטו על פרסונה ותנו לה להוביל את האינטראקציה ברשת.

6. מתי?

זה הזמן לגאנט. הגאנט צריך להיות מתואם עם הפעילות הכללית של החברה. אבל חשוב לזכור, כשמדובר בתוכן, יש המון בלת"מים שצריך לדעת לנצל ולא מופיעים בגאנט. ארועים, פוליטיקה, חדשות וכו'.

7. איך תקדמו את התוכן שלכם?

בנוסף לסעיף 4, כאן לעיתים יש צורך לחזור לשיטות של "פעם" ולפרינט למשל או לשיווק גרילה או פה לאוזן ושיטות נוספות סטנדרטיות בתשלום. EARNED, BOUGHT & OWNED. איך תחלקו את הקידום שלכם במדיה שבבעלותכם (אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק וכו'), במדיה שקניתם (מודעות, באנרים וכו') ובמדיה שהרווחתם (מדברים עליכם, כתבות עליכם, באז שנוצר סביבכם וכו').

עכשיו עליכם לפנות אליי כדי לקדם אסטרטגיית תוכן אצלכם. J

050-2052069

www.verbis.co.il


34 views
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now