Content, Marketing & People

Search
  • נמרוד גנצרסקי ורביס

חמישה דברים שחובה לשים אליהם לב כמשווקים בדיגיטל


כל אחד חייב לעצור להתרעננות. נקודות קטנות-גדולות שחייבים לזכור במירוץ הקידומים והפרסומים ברשתות החברתיות.

לעיתים אנחנו, אתם או עובדים שלכם נמצאים כל כך עמוק בעבודה שהם לא עוצרים רגע לעשות חישוב מחדש, או לעצור ולהבין שלא צריך לעשות חישוב מחדש כי אתם עובדים טוב.

בכל מקרה צריך לעצור לרגע, להתרחק ולהתרענן. להתרענן ולחבוש כובע אחר. כובע של 'אורח לרגע'. אגב, כל אחד חייב לעצמו עצירה כזו בחיים ולא רק בעבודה :-) .

חמש נקודות לחשיבה בפעילות חברתית

1. מטרות. האם הצבתם בכלל מטרות לפעילות? מטרה של 'למכור' היא מטרה לא נכונה ולא יעילה.

המטרה העליונה של העסק היא למכור, פעילות חברתית היא לא מטרה עליונה, אלא משלימה או מקדמת ולכן צריך למצוא את המטרה הנכונה לפעילות חברתית-דיגיטלית.

האם מטרתכם להשיג אינטראקציה מוגברת? האם להגביר מודעות? אולי מטרתכם להיות שרות לקוחות עבור המותג? אם אין לכם מטרה מתאימה לפעילות חברתית או שהמטרה כבר לא מתאימה, זה הזמן לשבת ולייצר כזו.

וכמובן לא לשכוח שחוץ מקביעת מטרה, צריך גם לקבוע מה המדד להגעה למטרה. איך לבנות סולם הצלחה ומה נחשב הצלחה. האם הגדלת מספר המגיבים ב-20% בחודש זה טוב? האם גידול באת האינטרנט ב-5% לחודש זה טוב? אתם קובעים.

2. קהלים. האם יצרתם דמות מייצגת (פרסונות, אוואטר ושלל שמות אחרים) לקהלים שלכם? האם אתם יודעים אל מי אתם מדברים כשאתם מקדמים תוכן? אם לא, תתחילו לעבוד על זה. הרי אם פוסט אחד משמש בשפה גבוהה, ופוסט הבא משתמש ב'אחי', אז אתם כנראה לא פוגעים בקהל שלכם.

שבו ותחליטו אל מי אתם מדברים ברשתות החברתיות. מי יושב מולכם בפייסבוק, מי באינסטגרם, לינקדין, סנפצ'אט ואחרים.

מומלץ לייצר לפחות שלוש פרסונות. אחרי שיצרתם אותם תחליטו על שפה שמתאימה, עולם מושגים וויז'ואלים מתאימים ותידבקו בזה. בהאבספוט יצרו כלי מעולה ליצירת פרסונות – נצלו אותו.

3. תוכן. אחרי שיצרתם מטרות וקהלים, עכשיו צריך להבין על מה מדברים איתם. לא רק על מה מדברים איתם, אלא גם מה אומרים להם, מה מראים להם ואיך. לא תמיד יש משאבים של חברות על ואין לכם מצלמות וידאו, חדרי עריכה ושחקנים בשלוף. לכן ההמלצה היא לעניין את הקהל במה שקשור אל המוצר או השרות שלכם.

תייצרו תוכן שמספק ערך מוסף ללקוח. אם רכשו ממך מוצר, איך אפשר לטפל או לנקות את המוצר. איך אפשר להשתמש בו שוב. איך אפשר לחסוך לפעם הבאה. כלומר כשאין תקציב לייצר תוכן מדהים, אז משתמשים בתוכן שנותן ערך ליום יום. משעמם? אולי. עוזר ללקוח? מאוד. תייצרו טיפים, מדריכים שימוש ואחזקה ועוד שלל תכנים שיושבים לכם בראש ולא חשבתם שזה יעניין אף אחד.

4. הקשבה ותכנון. תעצרו רגע את הלו"ז הרגיל שלכם ותראו איך הקהל שלכם מגיב. לפני שאתם בודקים ברשתות החברתיות, תנו בדיקה ב'עולם הישן' - אם יש שרות לקוחות טלפוני או אימייל, תאספו את הסטטיסטיקה של הסיבות להתקשרות ותייצרו מזה תכנון קדימה לתוכן.

עכשיו גשו לעולם הדיגיטלי ותעברו על הודעות של גולשים, על תגובות לפוסטים, תחקרו פוסטים שהיו טובים מהרגיל ושיתופים שהצליחו ותייצרו סביב זה תוכן חדש וכך תעדכנו את התכנון הקיים

אם אין לכם תכנון קיים ואתם עובדים כמו ריטה 'חיה לי מיום ליום', אז אתם חייבים לייצר גאנט פעילות. יתכן מאוד שהוא ישונה ויזוז, אבל עם גאנט יש לכם תמונה טובה יותר על הקשר עם הקהל שלכם.

5. פרסום. יתכן והתוכן שלכם כמעט מושלם אבל אם אף אחד לא קורא אותו אז לא עשיתם כלום.

אם יש לכם קמפיינים קיימים, אז לפני שאתם מייצרים חדשים – תעצרו.

תעשו הפסקה קלה לבדיקה חוזרת של הקמפיינים הבאים. תבדקו את המטרות, את הפרסונות, את השפה, התמונה או הסרטון ואת הטקסטים. תבנו טירגוטים חדשים ומתאימים לפרסונות, תעשו הגהה, תבדקו לינקים, תעשו A\B, ותייצרו קמפיינים כאילו רק עכשיו יצאתם משיעור פרסום.

אתם לא תאמינו כמה עצירה להתרעננות יכלוה לעשות טוב לפעילות הדיגיטלית.


30 views
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now