Content, Marketing & People

Search
  • נמרוד גנצרסקי Verbis

רשתות חברתיות הן לא 'נכס דיגיטלי'. הן אתם.


הפעם יש לי משהו קצר אבל לא קטן להעלות כאן.

בעולם השיווק, מיתוג, פרסום וכו', הטרמינולוגיה מאוד חשובה. גם אנשי תוכן יגידו לכם את זה בכל הזדמנות.

לכן מאוד מפריע לי כשאני רואה שבעלי תפקידים מתייחסים לפייסבוק, רשתות חברתיות ודיגיטל של החברה שלהם, כאל 'נכס' או כאל 'ערוץ'.

לא, אנשים. פייסבוק הוא לא נכס. אתר האינטרנט הוא לא ערוץ.

שניהם, יחד ולחוד, הם אתם; הם המותג, החברה, השרות. הם אתם; השם שלכם, התדמית שלכם, העתיד שלכם.

ולמה זה כל כך חשוב להבין את זה, ולמה הטרמינולוגיה כל כך חשובה? כי כל עוד אתם מתייחסים אל זה כאל 'נכס', אתם בעצם פוגעים בעצמכם ומזלזלים בעצמכם וכמובן, מפסידים לקוחות, מפסידים נאמנות ואמון מהלקוחות.

בדיוק כמו חלון ראווה של פעם, כיום העולם הדיגיטלי הוא חלון הראווה שלכם ולכן הוא חייב לקבל טיפול מסור ורחב. כתבתי על זה בפרוט בפוסט על השימוש הנכון של רשתות חברתיות.

כאנשי השיווק אתם כבר יודעים שלא רק המוצר והמחיר הם אלו שקובעים את הצלחת החברה ולא רק מכירות. אתם גם יודעים שרוב הכסף יושב אצל לקוחות קיימים (חוזרים). לכן חלון הראווה, או הפייסבוק שלכם, חייב להיראות ולעבוד בצורה מושלמת.

מחקר חדש (תחילת אוקטובר 2016) העלה נתונים מדהימים כמו העובדה ש-75% מהנשאלים רוכשים מוצר או שירות כי ראו אותו ברשתות החברתיות. 57% רוכשים מוצרים ממותגים שהם עוקבים אחריהם. ולא רק זה, גם תדעו לכם ש-71% מהנשאלים התנתקו ממותג ברשתות החברתיות כי הרגישו מבוכה או חוסר התאמה בין מה שהמותג משדר, לבין מה שפגשו ברשתות החברתיות.

או במילים אחרות, הצלחתם להלהיב לקוח לבוא אליכם, הוא בא ואז נתקל בחלון ראווה שלא מתאים ואפילו מביך. כלומר הגיעו לחנות שלכם 100 איש. מתוכם 71 ראו את חלון הראווה שלכם ועזבו את המקום. לא חבל?

אז תתחילו להתייחס אל הרשתות החברתיות לא כל נכס, אלא כאל עצמכם! תתחילו בטרמינולוגיה. למשל, אתם לא מחפשים "מנהל דיגיטל" או "מנהל נכסים דיגיטלים", תתחילו להבין שאתם מחפשים ייצוג לחברה שלכם ולא מישהו שמנהל נכס.

#תוכן #פייסבוק #רשתותחברתיות #שיווק #פרסום

27 views
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now