Content, Marketing & People

Search
  • נמרוד גנצרסקי. ורביס

הנה 20 טיפים. כך תשפרו את הפעילות בפייסבוק


גם אם אתם חברת דיגיטל וגם אם אתם עסק קטן יותר ועצמאי, הנה כמה טיפים שלפעמים נשכחים או שנלחקים כמובן מאליו ואז נשכחים :-) לכן ורביס מזכירה לכולם, כולל לעצמנו, את הבסיס. זה תמיד טוב לבדוק את עצמנו ולראות אם הכול טוב באזור הזה.

נחלק את הפוסט הזה לשניים – חלק תוכני וחלק טכני. זה אולי נראה ארוך, אבל זה לא :-)

טיפים לתוכן

1. קהל. תחשבו על הקהל שלכם. מי הוא? האם אפשר "לאגד" אותו לכדי דמות כללית אחת? או שלוש? תעשו את זה ואז תפנו את הפוסטים שלכם ישירות לאותה דמות, כאילו אתם מדברים אל אדם אחד.

2. מה שואלים? נתחיל בעובדה ביולוגית שלא ניתן לעצור – כשהמוח רואה או שומע שאלה, באופן אוטומטי הוא יחפש תשובה ויעורר חשק לקבל או לתת תשובה. לכן תנצלו את זה בפוסטים – תשאלו שאלות. אם התשובה היא רטורית או שברור שלא צריך לענות, זה אפילו טוב יותר.

למשל – האם באמת צריך לרוץ כדי לנעול נעלי Y ? אם יש לכם קשר רגשי למותג ואתם אוהבים או שונאים אותו, האצבע שלכם תתחיל לנוע לכיוון מענה לשאלה הזו. שאלות כאלו יוצרות אינגייג'מנט. אתם הייתם עונים?

שאלות נוספות הן אפשרויות בחירה או סקר שמאוד מחוברים למותג. כלומר אם מותג נעליים ישאל על איזה רוטב עדיף לפסטה, זה לא יעודד השתתפות כמו מותג נעליים ששואל אם איזה סוג נעל כדאי לרוץ בים. תעשו גם תחרויות עם פרסים, זה תמיד מעורר השתתפות.

3. מה רואים. ויז'ואל דרמתי יכול לעורר רגשות ולכן יגדיל פעילות גולשים. כמובן מדובר בתמונות שקשורות למותג ולא סתם. אם התמונה מאוד דרמתית ולא קשורה למותג שלכם, נסו בכל הכוח למצוא קישור בטקסט, אבלך שלא יראה תלוש מהמציאות. אחרת ההפך יקרה. אם תכתבו טקסט מרגש ומעצים על התמונה, יש סיכוי גבוה שהיא תהפוך לויראלית ותשוטט בפייסבוק בכוחות עצמה.

4. נצלו את פייסבוק ואת העובדה שמדובר ברשת חברתית כדי לתקשר עם מותגים אחרים. זה גם ידחוף אתכם וגם יעורר אינטראקציה. כמובן שאם אתם מותג פרטי קטן של אוכל אורגני, לא תוכלו לייצר אינטראקציה עם מותג על כמו אפל למשל. תמצאו את המותגים והחברות הקשורות אליכם ותוכלו לקקים אינטראקציה איתם. העמוד של החינוכית עושה זאת מצוין.

5. בסוף כל פוסט, תגידו לגולשים מה לעשות, כלומר תוסיפו הנעה לפעולה. "לחצו", "כנסו", "שתפו" וכו'. מחקרים הראו שרוב אנשים יגיבו בחיוב לבקשה כזו כי ביום יום הם לא רגילים לתת פידבק מיידי כמו שקיים בפייסבוק ולכן צריך לעורר אותם לעשות זאת.

6. אתם לא לבד בעולם. נכון, לפעמים מדובר בהחלטה שמגיעה מהרבה יותר גבוה, אבל אם אפשר – פרסמו מידע וחדשות מהעולם של המותג שלכם ולא רק על המותג שלכם. לעיתים בא לגולשים שלכם לשמוע ולקרוא קצת מעבר.

7. תגובות. תגיבו לכולם. רק במקרה של קללות, הצעות לרצח או דברים על גבול הפלילי – כל גולש יקבל תגובה. מעצבן או טיפשי ככל שיהיה – זו חובה.

8. אם יש לכם מותג עם עולם רגשי כלשהו, בקשו מהגולשים להעלות תמונות או סרטונים שלהם שקושרים למותג. זה מעודד אנגיידג'מנט עצום.

9. תשתמשו באופציה של live Video אם אתם יכולים. הצצה למפעל, לייצור, לצביעה, להקמת דוכן וכו'.

10. כמו בכל תוכנית ריאליטי בעולם, גם אתם צריכים לייצר רגש ולהעלות פוסטים שמרגשים, מצחיקים ויוצרים חיבור עמוק יותר עם המותג שלכם. תרומה לנזקקים, סיפור מרגש על משפחתיות ועוד, יכול לעורר ולהגביר נאמנות למותג.

11. תנו טיפים. איך להשתמש יותר טוב במוצר. איך לטפל בו. איך לנקות וכו'. טיפים מחזקים נאמנות. נותנים ערך מוסף ומגבירים נאמנות למותג. הרי הגולש "מקבל חינם" תוכן בעל משמעות מהחברה, אז שווה להישאר מחובר למותג הזה.

12. אצבע על הדופק. שימו לב לאקטואליה. אם יש אירוע או מקרה חדשותי שאפשר לקשר למותג שלכם – נצלו את זה.

13. עמודים גדולים ומצליחים יותר ממליצים לנבור בארכיון העמוד שלנו ולמצוא את הפוסטים שהצליחו הכי הרבה, לעדכן אותם ולפרסם שוב. כן, זו כנראה לא בושה אם עושים את זה טוב.

14. אתר מחקר חברתי מצא שפוסטים ללא האשטג (#) הצליחו יותר מאשר פוסטים עם. אם אין נחיצות להאשטג – ותרו עליו.

15. שרות לקוחות. תבדקו במחלקת שרות הלקוחות\שרות טכני מהם השאלות הכי פשוטות\טיפשיות ש"מבזבזים" לכם את הזמן עליהם (למשל: האם אפשר לנקות אותו עם אקונומיקה?), ומהמידע הזה תעלו פוסט או תעלו TAB בעמוד שלכם שישב שם באופן קבוע.

טיפים בצד הטכני

16. טקסטים. מלאו את חלק ה'אודות' בטקסט. והרבה. תיאור קצר , תיאור ארוך, טלפון, שעות פתיחה וכו' וכו'. ככל שתמלאו יותר, זה יעזור למצוא אתכם.

17. גם בפוסטים אורגניים ניתן לטרגט לקהל ספציפי. אמנם זה נראה כאילו זה מגביל את החשיפה, אבל זה יגביר את החשיפה אצל מי שחשוב לכם יותר.

18. תבדקו מתי הקהל שלכם נמצא און ליין (בקרו בלשונית insights \ נתוני שימוש). תוכלו לראות באילו שעות הם יותר בפייסבוק, באיזה ימים ושעות. השתמשו בזה כדי לפרסם בזמן הנכון.

19. תדירות. נסו לשחק עם כמות הפרסומים שלכם בשבוע\יום. אולי אתם מגזימים? אולי אתם לא מספקי בתודעה?

20. וידאו ישיר. תם עידן הקישוריות ליו טיוב. מעתה, ככל שתוכלו, תעלו סרטונים לעמוד הפייסבוק ישירות. פייסבוק מקדמת ואוהבת יותר קטעי וידיאו שנמצאים אצלה בעמוד ולא לינק לוידאו חיצוני.

לעוד מידע, כנסו לעמוד הראשי של הבלוג של ורביס כאן

או שאתם יכולים לדבר איתי על סדנה 1 על 1 כדי שנוכל לעבוד על המוצר/מותג/שרות שלך ישירות. כאן.

#פייסבוק #שיווק #פרסום #ורביס

177 views
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now